2012. augusztus 19., vasárnap

John le Carré: A kém, aki bejött a hidegről

John le Carré (Poole, 1931. október 19. –) angol író, a kémregény irodalom egyik legismertebb alakja. Eredeti neve David John Moore Cornwell. Immáron több mint negyven éve a cornwalli St. Buryanben él.  Forrás


Amikor Alec Leames utolsó ügynökét is megölik Kelet-Németországban, a kémet visszahívják Londonba. Leames úgy hiszi, annyi hosszú, sötét és jeges év után végre bejöhet a hidegről. Ám Kontroll, a brit hírszerzés feje mindenáron térdre akarja kényszeríteni a kelet-német kémszervezetet. Terve megvalósításához Leamesre van szüksége, a kémre, akit még egyszer, utoljára visszaküld a hidegbe... John le Carré regényét világszerte a kortárs angol irodalom egyik legnagyszerűbb alkotásaként tartják nyilván. Forrás


A könyvet románul olvastam, mert így tudtam beszerezni. Pontosabban a román reklám jutott el hamarabb hozzám, az ára nagyon jó volt, így lecsaptam rá. Lényegében, ha fordítást olvasol, akkor majdnem mindegy milyen nyelven olvasod.

Könyvértékelés: Sajnos nem vagyok megelégedve vele. Többre számítottam. A címe és a leírás alapján egy érdekes, izgalmas, mozgalmas kémregénynek néztem. Nagy lelkesedéssel láttam neki az olvasásnak és vártam, hogy mikor indul be a cselekmény, mikor jutok el arra a pontra, amikor nem tudom letenni a könyvet és az idő múlásáról megfeledkezve olvasom. Már a könyv felén is túlhaladtam és mégsem következett be az, amire oly nagy izgalommal vártam. Ekkor beszélgettem egy skót ismerősömmel a könyvről és az íróról. Ő mondta, hogy azt hallotta John le Carré regényei unalmasak. Most nem tudom mit mondjak, én nem általánosítanék, de ez a könyv, ahhoz képest, hogy kémregény, elég unalmas. Az utolsó 10 - 20 lapon felgyorsulnak az események, de én nem vagyok híve ennek az elosztásnak. Megnéztem a Moly.hu-n az értékeléseket, a vélemények megoszlanak. Van aki nagyon dicséri, van akinek nem tetszett, van olyan is, aki nehéz olvasmánynak kategorizálja. Én elolvastam, befejeztem, mert nem szeretem félbe hagyni a könyveket, de aki olyan regényt keres, amitől kiszökik a szíve a helyéről, annak nem ezt ajánlanám.

Értékelés: az 5-ös sákálán 3-as


2 megjegyzés:

  1. Hmm.. valóban, van aki égbe dicséri, van, aki szerint olvasni unalmas...ezek a könyvek nekem még kimaradtak,..sok más mellett. Ajánlanám Steve Berry könyveit.Borostyánszobát nagyon!
    üdv a távolból..fehér vitorla nélkül.
    @robinson

    VálaszTörlés
  2. Én nem voltam oda érte :) Köszi az ajánlást, feltettem a kívánságlistámra, majd egyszer ... :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...